26. 6. 2023

Od pondělí 19.6. do čtvrtka 22.6. jsme s žáky 2.C a 3.C vyjeli do Krkonoš.

V pondělí jsme se nejprve stavili v měděném dole Bohumír, kde jsme si prošli zpřístupněnou část štoly a dozvěděli se, jak se ruda těžila. Pak už jsme jeli přímo na chatu, kde jsme byli ubytovaní. Po seznámení s chatou a obědě jsme vyrazili na obhlídku okolí. Došli jsme až k Pražské boudě, kde jsme si pohráli na dětském hřišti a užili si nádhernou vyhlídku na Sněžku a Studniční horu. Kolem automatu s limonádou jsme se pak vrátili k chatě.

Druhý den jsme přejeli do Pece pod Sněžkou, lanovkou jsme vyjeli na Růžovou horu a přes Růžohorky jsme došli k Herní krajině Pecka na Portáškách. Když jsme si dostatečně vyhráli, vrátili jsme se do Pece a pak zpět na chatu. Večer jsme udělali táborák s opékáním vuřtů a s kytarou si zazpívali písničky.

Ve středu jsme pěšky vyrazili na Hnědý vrch a těšili se na vyhlídku z rozhledny. Cestu nám zpříjemnila Tetřívčí hravá naučná stezka. U rozhledny jsme zjistili, že je bohužel zavřená. Stačil nám alespoň výhled od ní a ukázali jsme si, kde všude jsme včera procházeli. Pak jsme se vrátili k Lyžařské boudě, koupili si nanuky a osvěžili se v potoce. Cestou zpět k chatě jsme si prohlédli Tetřeví boudy s bazénem a prosklenou terasou. Před večeří jsme ještě vyrazili na krátkou procházku s poznáváním květin. Večer jsme hráli společenské hry. O půlnoci nás čekala Stezka odvahy. Cestu nám ukazovaly svíčky a svítící balonky. Všichni jsme ji zvládli.

Poslední den jsme si ráno zabalili, naobědvali se a vyjeli do Trutnova k pevnosti Stachelberg. Prošli jsme část naučné stezky Opevněné Trunovsko, prohlédli si bunkry, s výkladem řopík a největší bunkr – tvrzový pěchotní srub. V něm jsme si prohlédli podzemní prostory. Pak jsme vystoupili na rozhlednu Elišku a splnili úkoly testu. A potom už jsme jeli rovnou domů na Bezděkov, kde nás již očekávali rodiče.